Thursday 2 January 2014

Masuk tingkatan 2.

Jam 8.30 malam, 27 Disember 2013, anak dihantar ke stesen bas kajang untuk balik ke Jeli. Baju panas, roti dan air dibekal sama. Barang-barang tidak banyak dibawa. Anak saya awal ke JeSS untuk ikuti program sekolah, dia kata buat kertas kerja tapi saya syak dia ikuti kursus, anak saya dalam tim PRS.  Tim pengawas juga turut serta.

31 Disember 2013, saya pula ke JeSS, jam 7.10 pagi bergerak ke sana dengan kereta dan jam 2.30 petang saya tiba.  Kehadiran saya adalah untuk pendaftaran anak ke tingkatan 2. Semua barang-barang anak saya bawa sekali. Sebelum tiba di Jeli, saya singgah di R&R Jelawang, belikan nasi goreng untuk anak, nasi gorengnya tidak mengecewakan saya, habis dimakan. Setelah itu, saya ke dewan besar untuk mendaftar, saya ingatkan yuran perlu dibayar sekali tapi rupanya bayaran yuran bukan pada hari itu. Sempat saya bersembang dengan cikgu saiful.

Usai di dewan, saya dan anak ke pekan Jeli, beberapa barang keperluan dibeli, boleh lagi tawar menawar, pekedai-pekedai begitu ramah. Jam 3.40 petang, kami kembali ke JeSS, barang-barang diangkut semua ke dorm dan anak dipeluk cium. Jam 4.10 petang, saya keluar dari situ. Tiba di Semenyih jam 12.25 pagi. Hampir 18 jam tanpa rehat untuk 800km pergi dan balik.

No comments:

Post a Comment