Thursday 21 March 2013

Dah ada telefon awam

Dalam satu dua minggu sebelum anak bercuti pertengahan penggal, dia kerap menelefon.  Bagus!  pihak JeSS telah mengusahakan telefon awam tapi sayang kerap terputus, bukan kerana peralatan tidak bagus tapi sebab syiling tak pernah cukup. 

Saya rasa perbualan antara ibu dan anak ini, tak sempurna, maklumat tidak sampai penuh, ada salah dengar, ada cakap tak habis.  Biasalah, kalau talian terputus sokmo.  Saya minta isteri buat panggilan ke telefon awam itu tapi tidak pernah berjaya.  Saya syak kemudahan untuk orang luar untuk buat panggilan tidak disediakan, tak macam zaman saya di sekolah menengah dulu, lagi, boleh buat reverse-charge pula.  Sebagai perbandingan cuba tonton filem arahan P.Ramlee berkaitan dengan Do Re Mi di babak Boyfriend buat panggil telefon kepada aweknya tapi mak awek yang jawab hehehe...

Apapun saya akan ambil anak saya pada hari jumaat 22 Mac 2013, atas sebab kekangan fasiliti dan perancangan teknikal.

21 Mac 2013

No comments:

Post a Comment