Tuesday 1 January 2013

Maya lagi rupanya

Saya hubungi MARA untuk tanya keputusan MRSM.  Cik di situ kata kalau dapat SBP maka ke MRSM otomatik gugur.  Ooooo! baru saya tau.  Memanglah rezeki anak saya di Jeli dan bukan seperti yang diharap.

Saya hubungi kawan lama saya En. Izudin di KPM.  Dia kata sekolah dah ada tapi persediaan untuk menerima murid masih belum lengkap.  Kemasukan mungkin pada bulan Februari 2013.  SM Sains Jeli ini baru nak dibuka dan anak saya adalah merupakan pengambilan pertama.  Dia kata KSU dan KP baru nak pergi melawat.  Dia suruh saya tunggu surat daripada SM Sains Jeli.

Saya hubungi SM Sains Machang untuk merisik tapi pejabat sekolah beritau; nombor telefon SM Sains Jeli belum wujud lagi.  Jadi saya nak hubungi siapa lagi?  Saya nak tahu di mana lokasi sebenar sekolah ni? Ada atau tidak hotel/ inap desa yang berdekatan?  Saya google, dapat!  Saya google lagi masa perjalanan; sekurang-kurangnya 6 jam 20 minit.  Jauh tuuuuu.......Alahai!

-24 Disember 2012-

No comments:

Post a Comment